Monday 15 August 2011

mulut manusia

salam...hai jumpe lagi...alhamdullillah hari ni dah 16 ramadan , x sampai 2 minggu pun lagi nak menyambut aidilfitri..persiapan raya pun baru start nak wat biskut raye...al maklum la wat keje tiada gangguan kan..arini tengok kat status member fb ..ader yg dah selamat bersalin, ader yang terima berita gembira pregnant..ader yg xsabar menanti kelahiran..saya gembira dengan itu semua...tp pasti ader rase cemburu, berkecil hati di dalam hati..ape kan daya itu hak peribadi masing2 kan.. hemm korang bese x alami nie semua..terutama yang eblum ada cahaya mata..kadang masih terngiang-ngiang ape org dok perkata kan kat saya..meskipun baru setahun kawin..macam mane la kan dengan mereka yang lagi lama..berbelas tahun, berpuluh tahun..ramai yang bagi nasihat..ala wat xtau jer..tue semua keje tuhan kan..tp hati seorang wanita bukan sekeras batu kan..

"dah ada isi belum?"
"kawin dah berape lame, bese 6 bulan jer org dah prgnant?"
" xpergi check ke?"
" kurus sgt nie..tue yg susah nak lekat?"

kadang pernah saya jawab

" belum rezki..bagi la belajar2 dulu pegang anak orang"
ader yang menjawab" aik berape lama nak belajar..dah setahun"
bagi saya..sampai sekrg jawapan sy...sy xtau ..tue pun kerja sy...allah yang tentukan..macam2 usaha org macam sy nie akan usahakan

susah sy nak perkatakan..bukan nak menyalahkan mereka yg bertanya...tp bagi saya yang sensitif...adoyai..tahan jer..kalo citer kat depan husband..meleleh air mate sy..

kengkadang tuu sedih..org yang xkawin dok sibok jage tepi kain saya..
macam2 kate.."stress la" ape la..
kawin la dulu baru tau cam ne...

mmg la kadang2 bile tengok anak member jadik pengubat kat hati nie..walaupun bukan anak sendiri ..sy dah besekan diri dengan panggilan " UMMIE"

INSYALLAH ..tuhan akan makbulkan jua doa kami nanti..

No comments:

Post a Comment